Park Wiśniowiec – Rybnik

Tor dla każdego

Park Wiśniowiec położony przy ul. Gliwickiej w Rybniku jest nietuzinkowym miejscem na mountainboardowej mapie Polski. Rozegranych zostało tu m.in  5 edycji Mistrzostw Polski w Boardercrossie. 

po renowacji

Tor jest po modernizacji podczas której zostały powiększone główne elementy: rolki, poszerzone bandy. Zmianie i utwardzeniu uległa też nawierzchnia. Tor stał się szybszy, jednocześnie bardziej przyjazny dla początkujących ze względu na równą nawierzchnię i większą szerokość.

Ustawiając odpowiednie ciśnienie w oponach można przystosować deskę do szybszej lub wolniejszej jazdy. Mountainboard rozpędzamy też pracą naszego ciała i z wykorzystaniem poszczególnych elementów toru – np. rolek (pomping).

 

Ważne informacje dotyczące bezpieczeństwa

Początkującym riderom zalecamy skontaktowanie się z nami lub z osobami lokalnymi, ponieważ bardzo istotne jest wyjaśnienie najważniejszych kwestii dotyczących techniki jazdy i specyfiki toru. Tych zaś, którzy wybierają się na własną rękę, zachęcamy do uprzedniego opanowania jazdy na niedużej prędkości. Początkującym zalecamy wjazd na bandę nr 1 startując bezpośrednio przed nią. Później dopiero można odbyć jazdę z bramki startowej. Na pierwsze treningi, oprócz standardowych ochraniaczy kolan, łokci oraz nadgarstków, warto zaopatrzyć się w spodenki ochronne (crashpantsy) oraz żółwia. Jazda bez kasku na torze jest zabroniona.

dla każdego coś dobrego

 W skład parku wchodzą oprócz zmodernizowanego i przystosowanego toru rowerowo – mountainboadowego, skatepark (obecnie w budowie nowy), dirty, leśne ścieżki o różnych nachyleniach oraz szeroka, słabo nachylona droga wewnętrzna. Wszystkie te elementy o zróżnicowanej nawierzchni są wykorzystywane pod jazdę na mountainboardzie. 

odpowiednie przygotowanie

Tor jest przyjaznym miejscem dla każdego ridera – do szkoleń dla początkujących i zaawansowanych, przy zachowaniu odpowiedniego bezpieczeństwa i ustawień sprzętu. 

Deska powinna być odpowiednio skręcona. Sugerowane ciśnienie dla osób początkujących to ok 1,-1,5 bara. Optymalne ciśnienie do jazdy to ok 2-2,5 bara. Do ścigania się natomiast – powyżej 3 barów. (dotyczy opon 8 calowych ). Tor rozpoczyna się zjazdem z podestu – powstała nowa, drewniana rampa z bramkami do startu.

Zjeżdżając do samego końca toru należy się usunąć jak najszybciej na bok, ponieważ ważnym jest udostępnienie miejsca do hamowania kolejnym riderom. Powrót na start jest krótszy niż sam zjazd, ale należy zachować czujność przekraczając trasę zjazdu.

lokalizacja

Nasze dyscypliny